Wednesday, January 23, 2013
7:23 PM
Assalamualaikum dan Annyeonghaseyo.
Salam Maulidur Rasul kepada warga Muslim dan Muslimah.Entri lepas saya kan dalam bahasa English. Mesti ramai tak faham, kan? Mianhae. Entri kali ini, saya ada join segmen abg Apit (lagi~)

Klik banner atas untuk join.

Saya Islam dan saya boleh jawab soalan abg:

A) Senaraikan Rukun Islam?
1. Mengucapkan dua Kalimah syahadah.
2. Solat lima waktu sehari semalam.
3. Menunaikan zakat.
4. Berpuasa di bulan RAMADHAN. =D
5. Menunaikan haji yg berkemampuan.

B. Senaraikan Rukun Imam?
1. Beriman kepada Allah.
2. Beriman kepada Malaikat.
3. Beriman kepada Rasul s.a.w.
4. Beriman kepada Kitab.
5. Beriman kepada Hari Khiamat.
6. Beriman kepada Qada' dan Qadar.

C. Bilakah Al-Quran diturunkan?
Jawapan: 17 Ramdhan (13 tahun sebelum hijrah)

D. Berapakah ayat dalam Al-Quran
6666 6236 ayat

E. Berapakah surah-surah dalam Al-Quran
114 surah

F. Surah apakah yang paling teragung dalam Al-Quran?
Surah Al-Fatihah
Saudari/Saudara Islam yg ditag:  

Sebenarnya sebelum ni saya tak ada sikit tak ingat. Tapi alhamdulillah, kelmarin Ustaz Sofean ada bagi tips dan soalan. Hehe. 
Sampai sini saja la. Assalamulaikum dan Kamsahamnida.

SALAM MAULIDUR RASUL TO ALL MUSLIM & MUSLIMAH! ^^

Labels:

blog archive
credit
Skin by Wanaseoby. Background taken from favim.com. Cute images taken from cute secrets
Crystal Heart