Saturday, June 27, 2015
8:24 AM
♡

Assalamualaikum and hello! :face38:

So yeah. Alhamdulillah. Been past 10 days of fasting. So how's everyone doing? I'm fine as usual. (rasa cam berlagak pulak bila type dalam Bahasa Inggeris. bwahaha).:face8:

Saya tahu pasti ramai readers dari Malaysia rasa hairan dan kenapa saya selalu buat entri dalam bahasa English. For me, boleh meningkatkan my writing skills dan Insya Allah mungkin boleh jgak speaking skills. hehe.:face26:


So, back to the topic. Sekarang ramai shopping secara online sempena Raya Aidilfitri. Saya jugak antara mereka. Topic entry raya for today is COSMETICS:face24:

Pasti ramai jugak yang pergi Mid Valley, Jusco, etc. hanya kerana nak beli produk yang berkualiti sempena raya. Yela siapa yang tak exciting dengan raya, kan? haha. Saya nak sentuh dengan trend kosmetiks terbaru sempena raya pada gadis remaja iaitu NAIL POLISH.:face20:

Nail polish ini memang susah dan leceh nak dibersihkan dengan nail remover. Tapi saya terjumpa antara nail polish yang boleh ditanggalkan tanpa nail remover. Anda mesti pernah dengar BK Peel-off Nail Polish bukan? :face44:

BK Peel-off Nail Polish (hanya sebagai contoh)

Saya pernah cuba pakai BK ni dari kawan saya. Memang benar2 cantik dan begitu berharga. Tetapi disebabkan saya ni jenis agak cerewet dan jarang boros, saya tanya kawan cina saya. Dia mahir tentang kosmetiks seperti ini. Saya ada order warna pink 2 minggu lepas, dan akhirnya dapat pada minggu lepas. Nak tau jenama apa? Meh tengok gambar seterusnya. :face54:

Embedded image permalink
Sweet V Nail Polish :face13:

Ini lah nail polish yang pertama kali saya memilik. (yeah, for the first time in forever :face21:) Ia agak berkesan dan saya begitu suka sangat sehingga saya order warna lain untuk tema raya kelabu. haha :face5: Ada banyak lagi alat komestik yang saya belum pernah ada lagi. Oh well, it's a whole new beginning for me though.:face42:

That's it for the day. Thanks everyone sebab sudi baca entri kali ini dengan bahasa Manglish. Hahaha. I will update more coming soon. Sleeping time~! :face28:


-xoxo, Ayumi

Labels:

blog archive
credit
Skin by Wanaseoby. Background taken from favim.com. Cute images taken from cute secrets
Crystal Heart